ღ Adelijas Mamma ღ

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Jahopp.. x)

Av Emelie - 30 september 2010 19:33

Sitter här o funderar på att vissa människor gör allt för o synas, för o stå i centrum. För att verka "bäst" Gör allt för o verkligen få stor publicitet. Skriver diverse saker o gör diverse grejer. Gör verkligen allt ;o Ja menar.. hallå.. Vfr kan man inte bara vara sig själv? Okajj, joo jag ÄLSKAR o sticka ut, göra tvärtemot alla andra. Vara annorlunda. Men det är ju för att ja inte vill vara ngn jävla svenssons! Elr ngn modetönt o liknande. Men jag är ändå mig själv. Hela tiden i allt. Ja menar, ja gör inga silikonbröst, elr förstorar läpparna o sånna saker. Jag är nöjd med min kropp och så precis som det är! 

Nu tänker säkert vissa. "Ja, men vfr har hon ätstörningar då?!" Bra fråga, men har inte ens med kroppen o göra. Har med massa andra anledningar o göra till vfr jag har ätstörningar. Med min uppväxt och vad som hänt. Jag tkr inte det är kul, skulle med glädje slippa den! Men det är inte lika lätt som vissa tror elr vill tro.. Det är mkt svårare än så. Det är inte bara o "sluta" utan det krävs mkt mer. Har sen.. Ja, så många år tillbaka ja kan minnas försökt bli av med det. Kämpat för att bli som alla andra. Inte bokstavligt talat nu, utan när det gäller o kunna äta och sånna saker. som person vill ja verkligen INTE bli som alla andra ;s usch! Jag är nöjd med mig själv, hur jag är och ser ut. Vad jag tkr och tänker och likande. Det enda ja inte är nöjd med är att jag har mina ätstörningar. Men hur det än är. Så har ja lärt mig att leva med den. Men tillbaka till det jag pratade om från början.

Det jag menar är ju att folk gör saker för att synas, för att få publicitet o tro att dem är "coola" o "populära" för det. Tkr faktist synd om dem jävlarna. Gör diverse saker mot sin kropp o säger saker bara för att dem inte mår bra egentligen. Visst, ja kan förstå sånna som gör platiskoperationer pga av ngt. Tex: förstora bröst o minskar dem, elr tjejer som inte har nga alls o gör silikonbröst. Elr att en kille/tjej har fel på det elr det. Ja men visst. Men att göra det för publicitetns skull. Moget? Nej, inte enligt min mening. 

Ajja, nog om detta. Skulle nog kunna skriva hur mkt som helst o hur långt som helst. Men då skulle verkligen INGEN orka läsa. Så nu slutar jag =)


Love Emelie  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 8 juni 2013 22:54

Adelija blir bara större o större.. Växer så det knakar o lär sig mer o mer för var dag, pratar jätte mycket o duktigt! Så stolt så man spricker, men går så fasligt fort, alldeles för fort! Lillan i magen har äntligen fått ett fullständigt namn! L....

Av Emelie - 30 april 2013 11:32

Så många som fått barn o väntar barn nu att man börjar fundera på att vi som väntar barnen inte har något roligare för sig ;) haha, nej men, när man ser alla bilder på dem som lägger ut på deras små söta barn så vill man bara att tiden ska gå så fort...

Av Emelie - 29 april 2013 11:52

Är på 3 maskinen tvätt idag, o inte färdig på långa vägar! Ska försöka tvätta upp allt, kommer nog ta denna dagen o imon oxå. Men eftersom det tar ett tag för tvätten att bli klar så har ja under tiden gått igenom bebiskläder, nu vill ja ha min oxå j...

Av Emelie - 29 april 2013 09:21

Alltid dessa bekymmer.. Fick iaf köpt en tvillingvagn förra veckan, så nu slipper man tänka på det. Men sen e det ju allt annat..Ella ligger på blocket (vår hund) eftersom vi inte har tid o Anders jobbar mycket. Får se hur det går, ett par som ska ko...

Av Emelie - 24 april 2013 18:31

Hittade nyss en jätte fin barnvagn! Ringde.. BORTA! En som hann ringa 15 min innan oss.. Men men, vi har iaf bestämt oss för o köpa en billigare (inte så snygg) syskonvagn me en liggdel, idag eller imon. Och sen spara ihop o köpa en snyggare när vi h...

Ovido - Quiz & Flashcards