ღ Adelijas Mamma ღ

Alla inlägg under september 2010

Av Emelie - 30 september 2010 21:22

Ja det är ju iaf inte i varmaste laget ute! Fyfan för alla kvällar o mornar nu! Så fruktansvärt kallt det börjar bli. Tråkigt oxå för den delen, vill inte ha höst o vinter redan! Sommar? JATACK! Kom tillbaka typ.. Men ja får vänta tills nästa år precis som alla andra. Men men, nu ska ja ställa in min väckarklocka, har inte använt den på jätte länge, legat nere o skräpat hela tiden. så nu blire på tiden o sätta kontakten i väggen o se dem röda siffrorna lysa upp rummet igen!

Blire o vara barnvakt o upp tidigt imon.. Längtar inte x) haha!

För jag o Corn ska storstäda huset. Iaf ta det vi orkar (A) haha.. Ajja, skitsamma. Nu ska ja fixa klockan sen ska ja greja lite, sen blire nog sängen. Klockan börjar ändå bli rätt mkt nu redan. Tiden bara försvinner idag! & btw.. Katterna kom inte ;o dem försvann! Haha, nee men.. aah.. Undrar vfr hon inte kom hit med dem? Kanske finns ngn anledning. Men men, nu ska ja sluta grunna på det. Katterna kmr elr så kmr dem inte. Mamma tar ju emot pga att dem ska skjutas imon annars o mamma har inte ens sett dem elr ngt. Så aah, skitsamma! Klockan som gäller nu. Haha =)

  


Love Emelie  

Av Emelie - 30 september 2010 19:33

Sitter här o funderar på att vissa människor gör allt för o synas, för o stå i centrum. För att verka "bäst" Gör allt för o verkligen få stor publicitet. Skriver diverse saker o gör diverse grejer. Gör verkligen allt ;o Ja menar.. hallå.. Vfr kan man inte bara vara sig själv? Okajj, joo jag ÄLSKAR o sticka ut, göra tvärtemot alla andra. Vara annorlunda. Men det är ju för att ja inte vill vara ngn jävla svenssons! Elr ngn modetönt o liknande. Men jag är ändå mig själv. Hela tiden i allt. Ja menar, ja gör inga silikonbröst, elr förstorar läpparna o sånna saker. Jag är nöjd med min kropp och så precis som det är! 

Nu tänker säkert vissa. "Ja, men vfr har hon ätstörningar då?!" Bra fråga, men har inte ens med kroppen o göra. Har med massa andra anledningar o göra till vfr jag har ätstörningar. Med min uppväxt och vad som hänt. Jag tkr inte det är kul, skulle med glädje slippa den! Men det är inte lika lätt som vissa tror elr vill tro.. Det är mkt svårare än så. Det är inte bara o "sluta" utan det krävs mkt mer. Har sen.. Ja, så många år tillbaka ja kan minnas försökt bli av med det. Kämpat för att bli som alla andra. Inte bokstavligt talat nu, utan när det gäller o kunna äta och sånna saker. som person vill ja verkligen INTE bli som alla andra ;s usch! Jag är nöjd med mig själv, hur jag är och ser ut. Vad jag tkr och tänker och likande. Det enda ja inte är nöjd med är att jag har mina ätstörningar. Men hur det än är. Så har ja lärt mig att leva med den. Men tillbaka till det jag pratade om från början.

Det jag menar är ju att folk gör saker för att synas, för att få publicitet o tro att dem är "coola" o "populära" för det. Tkr faktist synd om dem jävlarna. Gör diverse saker mot sin kropp o säger saker bara för att dem inte mår bra egentligen. Visst, ja kan förstå sånna som gör platiskoperationer pga av ngt. Tex: förstora bröst o minskar dem, elr tjejer som inte har nga alls o gör silikonbröst. Elr att en kille/tjej har fel på det elr det. Ja men visst. Men att göra det för publicitetns skull. Moget? Nej, inte enligt min mening. 

Ajja, nog om detta. Skulle nog kunna skriva hur mkt som helst o hur långt som helst. Men då skulle verkligen INGEN orka läsa. Så nu slutar jag =)


Love Emelie  

Av Emelie - 30 september 2010 19:06

Nu vet ja dock inte hur många det är elr vilka som läser min blogg, om det e nya elr gamla. I vilket fall som helst, innan på internetsidan så hade ja lila tema med fjärilar, haha! Men kände för o byta lite nu ;P Typ "djungeltema" Måste kma på hur man gör ett eget! Så ja kan göra ett fint eget ist =) Men iaf, ändrat lite andra grejer på datorn nu med. Men det orkar ja inte dra upp elr visa elr förklara. Så säger bara att ja har gjort lite ändringar.

Käkade nyss, elr aah.. Innan ja satte mig här iaf x) haha, mamma hade gjort kyckling o ris med grönsaker. Riktigt gott! Grönsakerna hade hon lagt ner bland kycklingarna så dem smakade extra gott ;) 

Men nu åter till det ja har gjort, vet inte riktigt vad ja ska göra nu. Men ni ska iaf få se bilder på det ja gjorde me sidan ;P

     

Riktigt nöjd måste ja säga. Elr inte, men duger iaf =) Tröttnade på det gamla temat, så fick bli ett nytt =) Byter lite kors o tvärs sådär emellanåt ;P Tröttnar fort på vissa saker när det gäller mitt egna som på datorn o diverse saker =) Men det är la en typiskt "tjejgrej" HAHA! Nee, ja skojja bara =) Nu drar ja iaf, har lite o göra =)


Love Emelie  

Av Emelie - 30 september 2010 17:29

Jag o mamma satt ute o pratade lite nyss, vi ska få hem 2 hankatter eftersom dem annars ska avlivas. O mamma som är så djurvänlig o älskar djur, tar ju hand om ALLA djur (nästan) som ska avlidas elr liknande. Så det har vart västa zoot här nga ggr under min uppväxt ;P haha. Men speciellt har det ju vart katter, hundar & burdjur =) Men iaf, då började vi prata om det där igen.. Råtta.. Ja vill ha en råtta! Mysa med den o sånt! Så nu blire o tjata lite fint på mamma om att få en (A) *HOPPAS* Haha, man vet aldrig =) Mamma o djur går alltid ihop, så kan nog lyckas övertala henne på ngt sätt ;D

Mamma håller iaf på med maten nu, lite sent. Men hänt lite saker under dagen o tiden har bara runnit iväg ;o Hon håller även på o tvättar en massa bebiskläder till den lille som kmr om ca 3 veckor ;D Tiden går FORT! Snart har vi en liten till här i huset =) En pojke, sen tror ja nog mamma får nog av o födda bebisar, haha. 10 st räcker la ;P Kanske (A) STOR familj är vi nu iaf. Nu när Corn mer elr mindre bor här e vi lixx 12 pers o sen e A här hela tiden med. Så 13 st blir man allt x) Men om man räknar bort A så blir vi 13 med den nya bebisen sen =) Som jag även vet VAD han ska heta. Men inget säger förrän han är ute o ja kan visa bild ;D

   När Jimmie var född för snart 1½ årsedan =)<3


Love Emelie  

Av Emelie - 30 september 2010 14:31

Hade skrivit ett jättelångt inlägg innan, men fucking dator te o jävlas med mig! 

Har iaf nyss duschat o så.Vaknade vid 11 idag ;o iaf tidigare än 13.00 ;D haha! Var iofs vaken redan vid 7 imorses. Men det är en annan sak. Sen vid typ.. halv 8 kanske, kmr Jennifer upp med Jimmie. Han är jätte trött fortfarande så vi somnar om o vaknar 11 (A) Elr han vaknar o skrämmer livet ur mig! Han sätter fötterna i golvet o sen dimper ner på golvet med rumpan. Jag sätter mig upp är livrädd! När han fattar att jag nu är vaken o tittar på honom, så brister han ut i skratt o flinar o pekar på mig. Den lilla busungen! Elaka unge! Haha nee =) Efetr det var inte ja trött iaf. Så tog på mig morgonrocken o pyjamasbyxorna o så tog ja med Jimmie o gick ner =) Pratade med mamma en stund, sen in o göra frukost åt Jimmie, o ja o Jocke & Corn lagade frukost till oss. Sen gick ja o mamma ut o pratade. Satt där ute o hade trevligt. Sen kmr A ut säger att han har lastat av "saker" i garaget, vilket menas med.. Ved o andra saker. Haha. Usch, sen fick ja gå o hämta Jimmie på stundsmattan, mamma klädde på han o ja gick o duschade med olåst dörr! Då mamma var tvungen o tvätta sig i badrummet, sen satt hon kvar på toastolen o pratade med mig till ja var klar. Gullig mamma jag har ;D Nej, jag har världens bästa mamma ;D<3 Så nu ska ja klä på mig ;P Känner mig lite naken med bara en handduk på lroppen (A) haha! Funderar på o sminka mig idag, var ju ett jävla tagsedan ;P Men får se =)

  


Love Emelie  

Av Emelie - 29 september 2010 18:37

Maten e klar, o ja har ätit. Var inte ens hungrig, men gick änåd ner. Nu har jag vart duktig för idag! Nu blire o slänga sig i sängen, vrida huvet mot dataskärmen o se en film =) 

Vet inte riktigt vilken jag vill se än. Men det kmr jag nog på =) 3 nya filmer o välja på änsålänge ;P haha! Men men, skriver la mer sen =)

  

"Du har nu gjort ditt val. Nu står jag här och undrar vad nästa steg är. Jag vet vad som hände, jag vet att allt blev fel. Jag sa som det var. Men du brydde dig inte. Nu vet jag vart du står och hur det ser ut. Det stod på dig, men du tog inte chansen. Du får helt enkelt skylla dig själv. Kan inte göra mer än det jag redan gjort!"


Love Emelie  

Av Emelie - 29 september 2010 15:32

Ja idag har inte hänt så värst mkt, vaknade typ kvart i ett elr ngt.. haha! Latmask ;D Gick ändå o la mig vid 23.00 igår o går upp 13.00 typ ;o Fast iofs var ja vaken vid 6 imorse o väckte alla barn o sånt med. Haha, duktig jag är ;D Inte en aning om vad som händer idag heller. Fixa nga bra filmer o slänga sig i sängen o va osocial mot allt folk ;P haha! Ska även laga mat snart med. Vad vet ja inte, men det kmr ja la på. Inte direkt sugen på ngt o inte hungrig heller då ja nyss käkade frukost x) haha! Blao blaa blöö bloå ;D Så ja, får la se. 

Nej, nu ska ja dra mig härifrån o hitta på ngt. Har vart ganska duktig idag ändå, gått ut en långpromenad med hundarna, diskat o grejat. Nu återstår då bara middagen, sen kan ja lta mig resten av dagen ;D haha! 

  


Love Emelie  

Av Emelie - 28 september 2010 18:40

Ja, nu blire o gå ut en sväng o se vad som händer =)

Har vart barnvakt idag igen, sen ett, mamma kom hem vid 17.00 ngt, maten var preciiis klar då. Haha, stekte 40 hamburgare! Nu e ja död ;D Duschat o grejat har ja med gjort. Klätt på mig o så med. Inget smink. Inte sminkat mig på jätte länge. Orkar helt enkelt inte =) Onödigt när man bara går hemma ändå ;P Kanske sminkar mig ngn dag för o känna mig snyggare ;P haha! 

Nej, nu ska ja gå ut ;D

  


Love Emelie  

Ovido - Quiz & Flashcards