ღ Adelijas Mamma ღ

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Emelie - 4 augusti 2010 19:26

Ja funderar o tänker gör ja hela tiden. & inte fan får ja fram ngt vettigt för det.. haha

Har nyss käkat, var supergott ;D mums!

Så nu vet ja inte riktigt vad ja ska göra. Återstår o se..

Ajja, skitsamma. Ett onödigt inlägg här o där gör inget ;P

Kanske ska se en film nu, har ju alla mina filmer här nere nu ;D Yeey! Blir nog så, elr så ser ja på en senare ikväll o går ut o e social en stund? Ajja, ja märker vad som händer, elr så ser ja ingen film alls x) haha! Ajja. nejj ut!

Skriver antagligen kanske senare ;P


Love Emelie  

Av Emelie - 4 augusti 2010 16:54

Ja, jag har suttit här o tänkt o funderat på alkolhol. Vfr folk ska dricka så mkt o allt sånt. Allt som händer o blöö! Vfr man inte ska dricka o vfr man kan dricka o allt sånt.

Jag tkr man ska dricka när det händer specialla saker, elr för o fira ngt. (Typ samma sak)


Andledningar till att man INTE ska dricka:

  • Det är dumt!
  • Man gör saker man ångrar!
  • Man gör saker man inte borde göra!
  • Man får skiten för saker man själv inte ens gjort!

Saker som händer när man dricker:

  • Man skadar sig själv!
  • Man skadar inte bara sig själv utan andra personer oxå!
  • Misshandel! (både fysiskt & psykiskt)
  • Våltäkt!
  • Man skadar sin hälsa & sina hjärnceller!
  • Oplanerat sex med fel person!
  • Vandalisering!
  • Man gör saker som man ångrar efteråt!

Visst, nu är inte jag ngn jävla ängel som aldrig druckit elr så. Klart jag har gjort det. Ja, jag har även druckit för mkt. Men jag vet ändå mina gränser,

Nu är det ju självklart att det inte alltid händer dåliga saker när man dricker. Men ofast. Speciellt under helger o som mest under alla högtider, som dem största: "Jul, Midsammar & Nyår"

Självklart kmr jag dricka fler ggr i mitt liv, men som sagt, ja vet vart min gräns går. Jag kmr tex (kanske nu då) dricka nu när jag fyller, men det e ju för o FIRA. Inget annat o nejj, ja tänker inte dricka för mkt. Jag blir så trött på personer som inte vet var deras gränser går, som dricker för mkt o förstör saker elr gör saker han/hon inte borde gjort. Folk som dricker bara för att det e kul o allt sånt! Ja, vfr inte bara dricka när det händer ngt speciellt? Vfr dricka för mkt? Kan man inte hålla sig till en viss gräns borde man fan inte dricka! Dricker man för mkt, elr dricker o det slutar illa. Så ja, DRICK FAN INTE DÅ!

Tror jag fått med det mesta nu, iaf det viktigaste. Så nog om detta.

Anledningen till detta inlägget är pga en sak jag fick reda på. Sen oxå med tanke på min egna uppväxt (som inte har vart i sina bästa dagar) så tkr jag inte direkt om alkolhol, o jag har sett hur mkt alkohol har förstört, både för personen o personer i dess omgivning. Alkolhol förstör väldigt mkt. Jag hoppas nu ni som läser detta inlägget förstår innerbörden me det o inte tar allt negativt.

Jag vet att jag själv kmr dricka fler ggr, men jag har alltid detta i bakhuvudet när alkolhol finns med i bilden. Över hur alkolhol förstör så mkt. Nejj, alkolhol förstör inte allt. & det finns inte alltid negativa saker med o dricka. Men oftast.

så jag hoppas verkligen ni förstår innerbörden o vfr jag har skrivit detta inlägget o vad jag menar med det.


Love Emelie  

Av Emelie - 4 augusti 2010 16:49

Mamma ska göra pannkakor te middag idag ;D MUMS! Haha, jag o mamma var nyss ute o gick en sväng, skulle ha tittat på en sak. Men dem hade inte det. Så vi köpte en glass o gick hem ;P Riktigt trevligt o så =) Hade en liten pratstund o så med. Men gott me glass vare iaf ;D haha!

Så nu sitter ja här i mitt rum o har ont i min stackars fot ja fick pina på den lilla promenaden ja o mamma gick. Usch, fucking fot te o göra så ont! Måste sett kul ut, mamma gravid o stor som en ja vet inte vad om magen o så jag går jämte me stukad hand inlindad i bandage & haltar fram på tå me ena foten o går normalt me andra. HAHA! Ja måste ha sett jätte rolig ut x)

Aj! Det typ pulserar i min fot.. Blöö på den, o blöö på min hand som inte tkr om mig!


Love Emelie  

Av Emelie - 4 augusti 2010 14:09


(Klicka för större bilder)

            Lilla Jimmie ståt själv nu, han kan gå småsteg oxå. Han börjar bli en stor pojke nu ;D


Love Emelie  

Av Emelie - 4 augusti 2010 13:18

Ja, det kanske e mitt fel just nu. Men seriöst, ja gjorde egentligen inget fel. Det var du som tolkade det så. Jag kan inte hjälpa att du inte kan ha ett vettigt samtal, en vettig konversation. Du får vara sur på mig då. Men jag är jävligt trött på o få veta att sist. Att du inte kan prata me mig typ alls. Att du alltid e så negativ. Jag ger upp!

När du e mogen nog o prata me mejj igen. Så ska ja prata me dejj, innan dess.. Ja, jag vet inte. Försöka få dejj o prata me mejj? Få dejj o förstå? Ja, du är besviken, arg, förbannad o ledsen. Saker är som dem är fast dem borde vara annorlunda. Det finns många anledningar till att man inte ska göra vissa saker. Nu kanske du har lärt dig ngt då?

Äsch, ja vet inte. Jag tänker iaf inte sitta här o vänta på att du ska skärpa dejj!!


Jag saknar min sötnos :( jätte mkt! Blöö för distans just nu!


Love Emelie  

Av Emelie - 4 augusti 2010 12:12

Ja, vaknade nyss, gick ut o rökte, gick på toa o så borstade ja tänderna med x) Så nu ska ja snart ner o fixa annat. Sen blire o klä på sig.

Idag har ja lite mer problem me handen o foten, min fot känns som en köttbulle -.-'

& handen e lika jobbig som vanligt, lite problem me o skriva, men det går ;D haha!


Kanske även borde ha tilllagt det igår angående mitt rum, att det inte är färdigrenoverat än. Glömde skriva det x) Kom på det inatt när ja hade stängt av datorn, så skriver det här nu ist =) Fast det tror jag nog många förstod att rummet inte e klart ngnstans egentligen x) Sen ska rummet kanske även byggas ut så det blir större. Men den saken e inte klar än =) haha! Ajja, mitt rum ser ut som fan egentligen. Men ja trivs ändå, det e mysigt om man bortser från att det inte e färdigrenoverat elr målat, o sånna saker. + att ja inte har ngt databord, men det beror mest på att ja har snetak, så inget bord passar här x) Så Tony måste bygga ett =) haha! cp -.-'

Skitsamma, det här e mitt rum o ja.. Det e mysigt ;D

(rummet ser faktist värre ut på bilderna än i verkligheten -.-')


Love Emelie  

Av Emelie - 4 augusti 2010 00:39

Ja här kmr bilder på mitt rum, notera även att alla väggar INTE är målade än. Men just nu skiter ja i det ;D o nejj, dem ska inte vara gråa heller -.-' Men just nu får dem vara det. Dem som bodde här innan slarvade me målandet, så nu måste vi måla om allt. Så blir att köpa rosa, lila & svart färg, så klaga INTE på mina extremt FULA väggar! Här kmr nga bilder iaf ;D


(Klicka för större bilder)


(Sovrummet)

         

("hallen")

          

(Vardagsrummet)
                      

Ja, det ser lite ut som ett spökrum x) Men nu vet ni iaf på ett ungefär hur mitt rum ser ut, elr mitt 2 i 1 rum ser ut ;D haha!

Men det e inte riktigt klart, e mer saker som ska upp på väggarna & så ska dem såklart målas om, men tills vi ska måla om gör ja det hemtrevligt ändå, o får göra om allt sen när vi ska måla om =)

Ser ju jätte mobbat ut just nu -.-' Olika grå överallt & vitt på vissa ställen -.-' BLÖÖ!

Men jag ska fixa det ;D haha!

& ja en annan sak, i första bilden, med sängen, så ligger en av mina syskon o sover. Lilla Linda, eftersom ja nyss har tatt korten, o kl e runt tio i ett på natten ;D Hon fick lov o sova här inatt, så dfr sängen e obäddad x) haha!

Jajja, mitt rum e mitt rum, nu vet nu typ hur det ser ut. Bla bla. Orkar inte skriva mer ;D haha


Love Emelie  

Ovido - Quiz & Flashcards