ღ Adelijas Mamma ღ

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Emelie - 13 augusti 2010 22:42

...Nu sitter jag här igen. Har faktist ätit nu iaf, va duktig  jag är ;D

Och... Sen en annan sak.. Mitt rum ser ut som en svinstia -.-' Måste verkligen städa, o ja har fortfarande inte lagt upp ngn bild än på hur mitt rum blev efter att vi har satt in Tonys hemmabygda skrivbord (dock inte målat än, då vi inte har tillräckligt med färg) Så det blir nog mest pinsamt x) För skrivbordet är pinsamt ;o Men det funkar för mig, man sitter bekvämt framför, så whateveeer     haha!

Men men, sånt som är ibland =) jag är nöjd, Vilket är huvusaken! Men måste verkligen måla det -.-' OCH mina väggar, ser ju hemskt ut överallt här -.-' Men ändå mysigt o charmigt på sitt sätt   

Men ja får la helt enkelt ta o städa imon, sen blire säkert o diska för min del sen me, då säkert ingen annan kmr göra det -.-' Men men, va e man annars storasyster för? HAHA! va dålig den va! Men mamma har sin stooora mage, Tony springer runt överallt, o dem andra mindre barnen vill ju fan aldrig göra ngt! Bortskämda skitungar!   

Blöhöö, nu ska ja ut o röka ;D


Love Emelie  

Av Emelie - 13 augusti 2010 21:44

Lika glad blir man varje gång man får en kommentar (A) Hihi! Nejj, usch ;o hihi? Det är ngt fel på mejj, ja som tkr det e så töntigt skriver det själv x) jajja, det får helt enkelt passa in nu ;P

Ja funderar på att ändra min bloggs utseende lite, men ja vet inte hur.. Kmr inte på hur. & för o fixa nya grejer o header o bakgrund o skit behöver jag en bättre datorn, nejj, ja behöver min stationära som alltid hjälper mejj ;D haha!

Jajja, får se hur det blir me den saken.

Men Tack ändå för kommentaren om min bloggs utseende. Tkr själv rätt bra om den, men vissa saker vill ja ändå ändra på. Får se hur det blir me den saken ;) haha!

Uhm, undrar vad som händer resten av dagen.. Jahopp, det märker man ;D

Ja ska se om ja kan fixa mina naglar nu när ja ändå funderar på det, men får se hur det blir me den saken. Först ska ja ta en ipren mot min sprängade huvudvärk som inte försvinner! Tecken på o ha ätit för lite? AJJEMÄÄN! Dumma idiot! Mig själv asså ;) haha! Well, cya!

Skriver sen igen ;D


Love Emelie  

Av Emelie - 13 augusti 2010 20:30

Fick en söt liten kommentar av en tjej. Mycket trevligt och mycket uppskattande =) Ja, min lilla tatto kanske e frään ;) haha, men jag är nöjd, 2 små hjärtan från min käre bror ;P Fler kanske kmr, får se ;P

Men iaf.. Tony ska göra mat? & jag är inte ens hungrig längre, mamma har bakat bröd sen hon kom hem o ja mår illa av bara lukten.. Vfr ska hembakat bröd va så äckligt? Ja gillar visserligen inte ens köpt bröd knappt. Skumt ;P  Nee, men vissa är kräsnare än andra, jag är dock inte så jätte kräsen, gillar bara inte : Bröd, Kinamat, Oliver ;s Spenat o bla bla.. Skitsamma, väntar på att maten blir klar iaf, eftersom jag faktist MÅSTE äta ngt.. annars blir mamma sur på mejj -.-' & det vill vi inte, räcker lixx inte bara me nga godisbitar på en dag x) haha!

Nee, ja får la hitta på ngt annat än o sitta här o dega hela tiden!

& Ja vill ha internet te min stationära! NUU! Eftersom min lilla bärbara här inte alltid vill funka som jag vill. cp-rRrrRryck! Typ =) men eftersom ena internetsladden krossades mellan en dörr o dörrkarmen, så gick den lite sönder.. så nu får ja vänta tills ja får internet till den. OM jag inte letar upp ngn gammal ngnstans? Uhm.. vi kasnke har ngnstans? Ja får kolla ;D haha! Så kan ja uppdatera me massa annat från andra datorn, mysigt mysigt!

Nejj, nu ska ja ut o röka! Fast ja knappt e röksugen.. Mysko?


Love Emelie  

Av Emelie - 13 augusti 2010 18:54

Ja, här sitter jag igen.. fundersam o lite depp över all skit som blir hela tiden.  & inte är det roligt heller när helt plötsligt Tony säger att vi kanske inte har internet så länge till, eftersom skiten fuckar ur! Blöö på det! Hur ska ja då klara mig? Jag som jämt sitter vid datorn när jag har tråkigt, visserligen brukar ja även se film o läsa en massa. Men ändå, internet måste man ha! Ja klarar mej inte utan internet, då ja har massa att kolla o göra var dag -.-' Ja hatar mitt liv ibland! Ja, det var ju det här me o vara negativ! Jag är hungrig oxå.. Men inte så hungrig så ja har lust att äta ngt. Jag är hungtig, men tanken på mat får mig o må illa, hur går det ihop? Haha, hos mig går allt som är konstigt ihop ;P Jag är som jag är, för det var såhär jag skulle bli, inte hon där som alla ville jag skulle bli. Ja, jag är ensam.. Det är tråkigt här, o ingen att prata med.. Bra att internet finns (Y) Tills vidare iaf.. Här nere finns ingen jag kan prata me förutom familjen. Men ja vill ha andra att prata med oxå. Inte bara min underbara "lilla" familj, det räcker inte till. Jag kan prata me mamma om allt. Men jag vill inte att hon ska få ta över alla min bekymmer. Jag vill ha en vän, en vän här nere som ja kan dela skratt, glädje, sorg & ilska med. Men hur ska det gå när Laholm är typ utdött o jätte tråkigt? elr så e det bara jag som inte har tatt mig i kragen för o göra ngt åt det än. Ja vet inte.. Jajja, whatever..

Ja vet inte vad jag ska skriva mer, så ja får la hitta på annat, eftersom det snurrar i mitt huvud idag igen, så orkar jag inte göra så mkt. Uhm.. Huvudvärken gör sig påmind lite då o då med. Kanske borde sova iaf, men då kanske ja inte somnar inatt? Har redan problem me o somna vissa nätter, helt konstigt. Ja som alltid somnade hur lätt som helst oavsett vad, vilken tid som helt o även om ja precis sovit en timme innan ja ska sova för natten. Uhm.. Det är ngt konstigt på gång med mig. Nu ska ja hitta på ngt, o hoppas på att yrsel, huvuvärken o även magkatarren+halsbrännan ska försvinna.. Skriver mer sen ;D


Love Emelie  

Av Emelie - 13 augusti 2010 16:09

Så nu sitter jag här o dryger. Vet inte ens vad ja ska skriva längre. Haha! Hade så mkt jag tänkte på innan, men nu är det helt tomt. Vart tog allt vägen? ;o Ajja, det var la inte så viktigt då ;P

När mamma o dem kom hem så stod dem ute o pratade, o eftersom Linda hade vart med, så kom hon gåendes med en jäääättestor godis påse. Gissa vem som snodde lite (A) Joo... JAG! ;D Elaka mig ;) Men ja fick faktist, så det var lugnt. Men nu är ja lite irriterad på mig själv för det.. Jag som hade lovat mig själv att bli mindre onyttig! Så bra gick det me den saken... Men skitsamma, lite onyttig får man va ibland ;D Nej! Det är ja ju för fan varenda dag ;o ja får helt enkelt skärpa mig.

Sen är det inte heller lätt med min fucking ätstörning! Ja, för er som inte visste- Jag har haft ätstörningar sen ja var liten. När jag var runt 4 år, fick jag anorexia pga av att min ena granne jag umgicks med då, (ett år äldre) hade sett på tv när en tjej i tonåren hade ätit och sen spytt upp det. Så då hade hon tydligen sagt det te mejj, o ja började såklart göra så. Efter varje måltid spydde jag upp maten och tillslut kom det av sig själv. Så mamma hade panik och jag var på olika läkarkontroller och skit. Tills en läkare kom på att det var anoerixa. vid FYRA års ålder... Helt otroligt, sen dess har ja haft mina små ätstörningar, att inte äta på flera dagar, elr bara äta en gång om dagen, och ibland äter jag flera. eftersom allt det hära inte är som det ska, har ja fortfarande lätt för o spy, även om jag inte ens har ätit ngt. Kan tänka på äckliga saker o spy, borsta tänderna o spy. Helt cp! Men nog tjatat om det. Mitt liv är som en karusell, ena dagen bra, nästa jätte dålig, ena timmen må bra o va glad, i nästa vilja gråta o mörda ngn. Mitt humör går upp o ner, då jag har väldigt lätt för o tända till för ingenting. Hugger först, frågar sen. Ocå många anledningar till att det alltid blir fel när ja ska göra ngt. Uhm.. Ja får sluta vara negativ, som ja redan skrivit en gång idag.. Blöö på mig o mitt eländiga liv emellan åt. Ibland är det bra, i nästa inte alls så bra. Just nu känns inget bra typ, dfr jag nog är så negativ. Skärpning!

Nu ska ja sova en stund! Kanske kma på bättre tankar, elr mår bättre ja vet inte. Upponer! Det är vad jag kallar "TheLifeOfEmelie! Haha! Jag ska inte sova.. Ja ska vara social med det enda som verkligen verkar bry sig om mig. Min underbara älskade "lilla" familj =)<3


Love Emelie  

Av Emelie - 13 augusti 2010 15:23

... Att alltid försöka vara på topp, har dem senaste dagarna blivit sur för typ ingenting och mitt humör sviktar upponer hela tiden.. Uhm.. Undra vfr... Elr så e det bara för att det händer så mkt runt omkring som jag inte orkar med. Helt enkelt för mkt tankar o känslor på samma gång. Vilket blir för mycket till slut. Sen är det inte heller så lätt o va glad hela tiden när ens pojke bor så långt bort som min gör.

Men nu vettefan va som händer. Ska gå ner o kolla till småbarnen o kolla så dem inte hittar på en massa bus. Eftersom det inte är så fint väder ute är dem i Cazzies rum o kollar film ;D Men ja har iaf gjort 2 bra saker idag.. "WOW" Jag har duschat  o sen matat Jimmie =)

Nejj, skriver mer sen när mamma kmt hem o ja har mer tid =)


Love Emelie  

Av Emelie - 13 augusti 2010 13:10

Ja, då har man vart vaken ett tag, faktist sen halv 12 ungefär, Duktiga mig! ;D iofs... Så kunde jag inte somna inatt, så låg vaken halva natten o försökte somna o grubblade över olika saker... Saker hit o dit.. Får det ngnsin ett slut? Kmr allt blir bra? Kmr det? Blir det då? Kan man tycka så? Känner jag verkligen rätt?Sen blir man tveksam o så undrar man vfr man ens tänker vissa tankar! Fyyy! Jajja, shiiet happens.. Jag orkar seriöst inte bry mig mer. Även om allt inte är bra, vfr kan jag då inte BARA tänka på det positiva? Vfr blev ja helt plötsligt så negativ? Äsch, ja vet inte. Jag hoppas bara på att ngt positivt händer snart. Annars vettefan... Ajja, skitsamma.Nu ska ja sluta vara så negativ, ska försöka se allt det positiva, fast tanken alltid slår mig "Du är inte värd det, du förtjänar inte att va lycklig" Fråga mig INTE vfr, men det verkar nästan som om det är ngt fel me att ja ska vara ritkgit lycklig o glad, när jag verkligen är det, så är det ngt som förstör.. ååh! Skitsamma! Jag ska försöka, försöka se det positiva mer. Men jag orkar inte alltid vara den som är positiv och försöker vara glad o göra allt rätt. Jag vill oxå ha svar på mina obesvarade frågor. Men hur ska ja kunna få ett svar när jag frågar och ingen vill lyssna? eller tar det på fel sätt? Jag har så mkt känslor jag bara vill ha ut, men hur ska ja kunna prata ut elr få ut alla mina känslor, både bra som dåliga när ingen vill lyssna? När ingen vill förstå? Uhm.. jajja.. Shiiet happens som sagt.

Nu ska ja vara lite social på msn, sen blire duschen för min del. Är nämligen barnvakt, fy mejj som sitter här ;) haha!


Love Emelie  

Av Emelie - 13 augusti 2010 01:30

Nee, det gör ja väl inte. Men det känns nästan så ibland.. Verkligen jätte jobbigt. Vfr för vet ja inte. Känner mig depp o det vet ja inte heller vfr.. Uhm.. Det är la ngt konstigt bara.. Eller för att ja saknar min pojke som bor så lååångt bort från mig o verkligen är jätte osocial, min lilla nörd   Men men, sånt som är =)

Lust att skriva så himla mkt, men vet inte hur, sen skulle det bli för personligt, så ja skiter nog i det. Ska strax ut o röka sen blire sängen för min del. Trött som ett svin fast ja har sovit bort hela dagen o bara typ legat ner elr suttit ute i soffan o degat... Felfelfel! Jag måste verkligen göra ngt åt mig själv...


"Gör inte du ngt åt saken snart, kommer jag göra det. Jag orkar verkligen inte sitta här o vänta på dig. På att du ska ta tag i det hela. Det kan bara sluta på ett sätt, och det vet vi båda att det inte blir på ett bra sätt. Snart kommer något hända, o det kommer inte se bra ut. Det kommer gå många tankar dit och sanningen är, att ja verkligen inte vågar tänka dem! Snart måste något göras, något för att allt ska bli bra igen. Man måste va två för det här. Inte en.."


"Saker händer av en anledning folk inte vill förstå"


Love Emelie  

Ovido - Quiz & Flashcards